"Taká je v tom pokrútená, veď ju vyrovnaj!!!"

"Usni mi, usni mi na bielom vankúši, veď si aj tvoja mať oddýchnuť zaslúži."
Detské pesničky - Usni mi, usni mi


Pri synovi bola šatka a neskôr nosič životnou nevyhnutnosťou, pre zachovanie môjho psychického a fyzického zdravia (ak si ešte nečítal, článok TU a TU). Takže pri druhom dieťati otázka počas tehotenstva neznela či budem nosiť, ale v čom budem nosiť. 

Na moje prekvapenie, moja Dida je opakom náročného Oša. Myslela som si, že spokojné deti, ktoré veľa spinkajú a málo plačú, sú iba vo fantasy príhodách iných mamičiek, ktoré sa iba chcú pochváliť svojou dokonalou výchovou. A doma sú na tom rovnako ako ja, zúfalé, na pokraji zrútenia.

Diduša bola od začiatku oveľa pokojnejšia ako jej brat (klop, klop). Ale iba do podvečernej doby. Jej koncertový čas prichádza niekedy medzi 18-20tou hodinou.


Večerný plač


Dcérin plač sa hlásil pravidelne. V rovnaký čas a trval cca hodinku. Vtedy som ju brala do náručia a hmmkala, poprípade púšťala biely šum. Spolu sme sa zapotili riadne, kým konečne zaspala. Zo spálne som vychádzala mokrá ako zo sprchy. 

Nakoniec som to skúsila inak. Po pár dňoch, keď už bolo jasné, že je v tom pravidelnosť, šupla som ju v čase, keď začala krútiť ústočkami do šatky, nakázala môjmu chlapovi aby sa šiel osprchovať a vošla mu do kúpelne (sprcha = biely šum). Dieťa do minúty zatuhlo. 

Keď som sa Oša opýtala, či netuší, prečo jeho sestra tak plače každý večer - mal by to vedieť, on tak plakal tri roky - tak mi povedal:

"Vieš mamka, ona chce už iba svoj pokoj. Je unavená, chce byť pri tebe."

My si myslíme, že máme patent na rozum, ale tie naše deťúrence sú oveľa múdrejšie. Ono, nedávno mi jedna múdra osoba napísala, že sa to volá večerný plač (niekto to nazýva aj večerné koliky). Je to stres z prázdneho priestoru. V brušku je tesno a odrazu je všetko také veľké. Chce to nejaký ten čas na to, aby si zvykli. Do troch mesiacoch by to malo prejsť (v Ošovom prípade to bolo do troch rokoch a volalo sa to celodenný plač :-DDD).

Najlepší a najjednoduchší spôsob ako utíšiť dieťa a poskytnúť mu potrebný pocit bezpečia, je nosenie. A ja mám ešte odskúšaný ten zvuk tečúcej vody, alebo vysávača či práčky, pretože to napodobňuje zvuky, ktoré deväť mesiacov počúvalo. A, samozrejme, naše hlasy. Preto sa rozprávame ako počas tehotenstva. Poprípade sa Ošo hrá na dinosaura, Spidermana alebo Ninja korytnačku. A aj keď staršie dieťa kričí, skáče, behá, mladšie spokojne spí na mojej hrudi.

Tak prečo sa trápiť, keď to ide aj takto jednoducho???


"Ja chcem tiež medzi kozy!!!"


Keď som si malú uviazala na rodinnej oslave, niektorí ľudia iba nechápavo krútili hlavou:

"Ja sa na teba nemôžem pozerať. Taká je v tom pokrútená. Veď ju trochu vyrovnaj!!!

Kamarátka mi zas povedala, že jej kamarátku z malého mesta na východe Slovenska zas zastavila suseda:

"Tak my sme sa dohodli aj so susedmi, že sa vám poskladáme na kočík."

Ešte ako tehotná som sa rozprávala s jednou starou pani a ona mi tak krásne povedala:

"Joj, mamičky. Vy dnes máte také krásne veci na nosenie. To ja som si musela obviazať starú deku okolo seba, dať do nej dieťa a tak som šla na bicykel alebo do kostola."

Nedávno som šla do mesta na trh a asi tri tetky ma zastavili slovami:

"To vám tam aj dýcha???"

A jedna pani, celý vystrašená:

"Joj, aj moja nevesta toto, takto vláči. A ja o to vnúčatko bojím viac ako ona. Stále si myslím, že sa dusí."

Pred pár rokmi som pre jeden portál zozbierala pár podobných hlášok z okolia a urobila článok (TU). Nedávno som objavila v jednej skupinke žien opäť pár trefných poznámok, tak to by som nebola ja, aby som ich neposunula ďalej do sveta. 

Keď niektoré perly si človek nemôže nechať pre seba, nuž, niektorí ľudia nevedia čo je takt:


  • "To pašujete pod bundou trpaslíka???"
  • "Ja chcem tiež medzi kozy..."
  • "Aha mami, ona tam má čivavu."
  • "Mami, tá pani je aká tlstá!!"
  • "Vy nemáte na kočiar? Chudák dieťa, tie dnešné matky sú tak pohodlné!"
  • "Vždyť ho tím prsem udusíte!"
  • "Jeeeej, ty si tak unavený a tá máma tě nenechá vyspat."
  • "Chúďatko malé, musí čuchať tie zaparené prsia."
  • "Nenos ju v tom nosiči, lebo nebude inteligentné!"
  • "Kde to má šnorchel, aby to mohlo dýchať?"
  • "Ja som myslel, že máte tretiu cecku!"
  • "...a vyleze až v pubertě!"
  • "Môžem si ho pohladiť? Jeje, a to nie je pes!"
  • "Sa nebojíte, že jej upadne hlavička a nožičky?"
  • "Malý ma tučné nohy, lebo ho stále nosíš v šatke!"
  • "Slečna, to si běžne vážete prsa? Ježiš, vy tam máte mimčo..."
  • "Ja som si myslel, že máte tretiu cecku."
  • "Kdyby jste spadla, byl by z něj lívanec!"
  • "Viete, že vám z mikiny trčí utierka??"
  • "A moji hlavu na prsa žádna ženská nechce."
  • "Prečo to dieťa ťaháte v závese???"
  • "Já bych se taky nosil. Ale mlíko bych nepil. Nebo pil, v takovým obale."
  • "Nie sme socky aby sme chodili naboso a nosili deti v handre!"
  • "To je nová móda, nosiť deti tak vysoko???"
  • "Odnesiete ju tak až do prváku."
  • "A vieš, že už desať detí sa takto udusilo???"
  • "Ty si zas v tom? Veď teraz si rodila..."


Pár slov na záver:


Budem dúfať, že sa ti môj dnešný článok páčil a snáď som ťa aj trochu pobavila. Mám ešte nejaké vaše milé, nosiace zážitky v talóne, ale tie si nechám na niektorý z budúcich článkov. A možno dovtedy ešte sama nejaké pozbieram, poprípade sa mi niekto zverí. Sem sa sem s hláškami :-).
Tak a to je na dnes odo mňa všetko. Verím, že si ma naladíš aj nabudúce, a ak nechceš, aby ti niečo ušlo, tak daj páčik mojej FB skupine. Prajem ti krásny deň a na stretnutie s tebou sa teším:

Ali Čaja z Paláca


Citát na záver:


"Taktný človek nedá na sebe nikdy poznať, že si všimol netaktnosť, ktorej sa dopustil."

Wieslaw Brudzinski

Komentáre

  1. Pobavila jsem se moc, děkuji! :D
    Oba kluky jsem nosila, zjistila jsem, že je naše blízkost, moje nebo manželova, velice uklidňuje, už tenkrát jsem si myslela, že je to tím, jak je v klokance těsno a že v některých chvílích jim prostor kolem vadí.
    Jo, a jinak u nás se muselo vysávat jen když dítě spalo, protože při zvuku vysávání spustil prvorozený hysterák, stejně, jako v koupelně :D.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj ja som vraj pri vysavani a mixovani spustala vreskot a kým sa povysavalo muselo sa so mnou behat okolo bloku 😊. Narozdiel od mojich detí. Nikdy som nemala tak vyluxovane 😂😂.
      Ono kym si deturence zvyknu na veľký svet chvíľu trva a najlepšie sa im. adaptuje z bezpecneho miesta ako je matkina alebo otcova hrud. Tlkot srdca ich upokojuje a preto plac prestane. Ale každé babo je iné a kazdemu pomaha niečo iné. Chvalabohu som nasla to co pomaha nam.

      Odstrániť
  2. Na Tvém blogu jsem už nějakou dobu nebyla, takže pro mě je spousta novinek. Mooooc vám gratuluju k holčičce! Ať vám malá dělá jenom radost ♥ Lidi jsou nějaký zaostalý, já mimi sama ještě nemám a o vázání jsem slyšela už před dlouhou dobou :D Ta první fotka je dokonalá.

    WantBeFitM

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem že si po dlhom case nasla cestu spät a ďakujem za blahozelanie.
      Ono, ja mam pocit ze niektori ludia iba proste potrebuju v kuse do niekoho strkat nos veď nosenie tu bolo staročia. Keby sa ludia viac starali o seba hned by bol svet lepší

      Odstrániť
  3. Bože, toto asi nikdy nepochopím, tú potrebu miešať sa druhým do života a diktovať im ako majú žiť, čo majú jesť, koľko majú vážiť, ako sa majú líčiť, jak majú vychovávať svoje deti.. Ach. Na jednu stranu sa smejem z hlášok, na druhú stranu mi stúpa tlak, že si niekto vôbec dovolí takto niekomu povedať... A ešte keby to je cudzí človek tak asi sa nezdržím a mu fakt jednu vlepím...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No niektoré maminky si servitky pred usta nedavaju a skutocne niekedy tresknu spravnu odpoved. A tie druhe ako ja sa pousmejeme a kyvneme rukou. Ja by som napríklad tiez na ulici nezastavila cudziu zenu pretoze sa mi niečo nepaci. Zi a nechaj žit ved každý robi podľa svojho uvazenia a ako to cíti.
      Ale ako pises, na tej druhej strane sa aspoň clovek zasmeje na tych tupych hlaskach 😊😊.
      Ďakujem krásne za komentar.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Za každý komentár, pochvalu, pokarhanie i konštruktívnu kritiku ďakujem

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Diagnóza: Molusky - to asi nebudú kiahne

Diagnóza: Tetania - novodobý problém mladých

To nevymyslíš, to je naša realita