Čomu ma naučil čas bez zrkadla

"Vidí plno jinejch věcí a to za to stojí přeci."
Jiří Suchý - Márnivá sestřenice


Jeden by ani neveril, aké jednoduché a oslobodzujúce je ráno vstať a fungovať bez toho, aby sa pozrel do zrkadla. Ver, alebo never, svet je krajší ak si uvedomíš, že nie si otrokom tej divnej sklenej veci na stene. Že sa dá existovať aj bez toho, aby ti ustavične niekto pripomínal všetky tvoje nedostatky a nedokonalosti. Ty sa cítiš dokonalou takou, aká si. 
Možno sa mi objavil ďalší sivý vlas, možno mi život do tváre vryl novú vrásku, alebo sa mi na bokoch vytvorila ďalšia tuková zásoba (čo nevadí, keďže zima sa blíži :-)). 



A koho to trápi?

Ja som sa cítila krásna. Môj syn, synovci, rodičia, sestra a dokonca ani môj chlap sa nikdy nesťažovali, ani ma nikdy neupozornili na drobné chybičky krásy. I moja pleť sa krásne vyčistila a rozjasnila. Myslím, že jej k tomu dopomohla ružová voda, ktorou som sa umývala, bambucké maslo, ktorým som sa natierala a v neposlednej rade to, že som si prestala "džubať" do každej dierky, rozškrabávať chrastičky a vytláčať i to, čo sa vytlačiť nemalo a nedalo. 

Čo sa týka oblečenia, poviem to asi tak. Srnkám, jeleňom, zajacom a jastrabom bolo totálne u prdelky, v čom som bicyklovala, behala po poli a po lese. Ani s koľkými fľakmi od čiernej bázy na tričku som zbierala černice, či bylinky. 

Sestrine topky a účes strašne zvláštny

Robo Grigorov - Ona je Madona

Čo si mysleli dedinčania o mojom večne strapatom účese či vyťahanom outfite po mojej sestre, ktorý sám so sebou neladil, to mi bolo fakt kdesi tam dole, kde sa stretávajú moje nohy a čo cez samú celulitídu ani poriadne nevidieť. Ale ich divné pohľady vraveli samé za seba. 

Viac som sa obávala toho, čo sa stane, ak prídem do Košíc. Predsa len v meste sa to premieľa dokonalosťou a krásou oveľa viac. Od augusta som začala chodievať pravidelne na rehabilitácie, mohla som sa sama presvedčiť o tom, ako ľudia v meste reagujú na podivné individuá. 

Chceš vedieť pravdu? Absolútne nijak!!!

V meste si absolútne nikto nevšíma, čo máš na sebe, ak už fakt nie si výstredne extravagantná. 
V meste si absolútne nikto nevšíma tvoj účes, ak už fakt nie je divný a zvláštny.
V meste si nikto nevšimne tvoju nenalíčenú či naopak, nalíčenú tvár, ak nevyzeráš ako TO.

Všetky tie pohľady, o ktorých si myslíme, že na nás spočívajú, všetky tie divné reči, o ktorých si myslíme, že sa o nás vedú, sú iba v našej hlavičke. Každý "normálny" človek má stotisíc iných problémov, myšlienok, dumiek, než aby si všímal, kto ako vyzerá, kto má čo na sebe, kto má koľko vyrážok či vrások, tuku a celulitídy. 

"Každý normálny človek si všíma iných predností u človeka."

Pretože okrem vnútornej krásy, pohody, humoru, prirodzenej inteligencie, lásky, rozumu a samozrejme zdravia, je všetko ostatné nepodstatné. A to všetko ide hlavne z nášho vnútra, ktoré je ľudským okom neviditeľné. 

Vidíš chyby iných, no tie vlastné často nie. Zober zrkadlo, pozri sa, najprv seba meň!

Marks - Zrkadlo

Vďaka tým dvom mesiacom som prišla na to, že ak niekto nie je sám sebou tam vo vnútri, vo svojej duši, môže mať na sebe aj šatôčky od Dolceho či Gabany, topánočky od Gucciho, účes od spievajúceho kaderníka, a make - up ako z Cosmopolitanu, no nikdy nebude skutočne šťastný.     

Či už máš v byte milión zrkadiel, alebo ani jedno, vedz, že tým najlepším pre nás, je svet, tam sa odrážajú všetky naše negatívne i pozitívne stránky. Ak na druhých vidíš iba to zlé, nepekné, tučné a škaredé, pozeráš sa do zrkadla. Tí ľudia sú tvojim odrazom, nastavujú zrkadlo tebe. Ak sa ti ten odraz nepáči, musíš zmeniť sám seba, a vôbec tým nemyslím zovňajšok či postavu. Iba človek spokojný a vyrovnaný dokáže vidieť vôkol seba skutočnú krásu. 



Ver mi, nie je to jednoduché milovať sám seba natoľko, že pohľad do "zrkadla" neprivodí žiadne chmúrivé myšlienky naviac. Ja sa iba učím a verím, že raz to bude dokonalé. U mňa túto dokonalosť narušil jediný pohľad do "tej veci" po dvoch mesiacoch a dobrý pocit bol fuč. 
Môj zrak padol na všetky tie vyrážky, ktoré čakali iba na to, aby som ich opäť začala bez rozmyslu vytláčať a pučiť. A možno by sa mi opäť začali robiť vrásky z vrások a sivé vlasy, zo sivých vlasov, ale tentokrát som sa rozhodla, že sa na to pozriem inak. 

Za vráskami som zbadala všetky tie svoje krásne prežité roky a životné skúsenosti.
Potom som poďakovala skvelej genetike za to, že i  smerom k blížiacej sa ...-tke si ešte stále nemusím farbiť vlasy. 
A nakoniec sa ma môj chlap opýtal, čo je to tá "celulitída" o ktorej stále točím ako bláznivá, a viac mi nebolo treba.


Takže, čo mi dali dva mesiace bez zrkadla? Slobodu, mier a pokoj v duši, ktorá sa zmenila na búrku, len čo som nastúpila do nášho výťahu, v ktorom je zrkadlo na pol steny. Ale dôležitejšie ako sa do neho nepozerať je pozerať sa do neho s rešpektom a s pocitom, že vonkajší odraz nie je dôležitý. Dôležité je to, čo vyžaruje z očí.

Malá rada na záver:


"Ak máš v byte, alebo v blízkom okolí zrkadlo, ktoré ti navráva že si škaredá, nepekná, tučná a stará, je načase ho vymeniť. Svet je plný zrkadiel, ktoré ti povedia krajšie veci :-)" 

Tak, toľko som chcela. A ak máš nejaký pocit s ktorým sa chceš so mnou podeliť, nech sa páči, spokojne sa vyjadri. 
Ďakujem, že si mi venoval dnes svoju pozornosť, a na ďalšie stretnutie s tebou sa teší


Ali Čaja z Paláca

Citát na záver

"Zrkadlo nemôže odrážať bohov, keď sa doň pozerajú opice."

Ernest Hemingway 

Komentáre

  1. Zrkadielko, zrkadielko povedz že mi .....odpoveď doplniť podľa ľubovôle

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak tak, každému podľa jeho chuti a momentálnej nálady. Len keď kvôli tomu nebudeme naháňať Snehulienku po lese :-DDD

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Za každý komentár, pochvalu, pokarhanie i konštruktívnu kritiku ďakujem

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Diagnóza: Molusky - to asi nebudú kiahne

Diagnóza: Tetania - novodobý problém mladých

To nevymyslíš, to je naša realita