Hlášky z Paláca 11. - Narodeninová súťaž

"Volajú ma Polepetko nehanbím sa za to, dobre ja viem že keď prší uschne všetko blato. A keď potom vyjde slnko narobia sa mláky, volajú ma Polepetko. Ja som, prosím, taký."
Muzikál Polepetko

Rok sa s rokom stretol a môj syn je opäť o rok starší. A ja mladšia a opäť o niečo krajšia:-)



Ako tie dni, týždne a mesiace pribúdajú a robia krížiky na chrbte, človek si tak nejako uvedomuje nedôležitosť niektorých vecí a naopak, dôležitosť tých ostatných. Pri chôdzi po svojej zatiaľ ešte krátkej ceste životom som už čo to zažila aj na vlastnej koži. Aj vďaka tým úderom, ktoré na mojej tvári zanechali pár nezmazateľných rýh, už neplačem nad tým všetkým čo nemám a nemôžem mať, ale plnými dúškami si užívam to čo mám. 
A nemenila by som ani za všetky peniaze sveta...
Pozn. Apropo, možno si si všimol môj nový dizajn blogu, ktorý má na svedomí úžasná Mony z blogu Pieseň fantázie a ja som jej za to neskonale vďačná. Sama by som to asi nezvládla nikdy, niektoré veci, ako napr. zmeniť písmo, vycentrovať názov alebo vybrať inú šablónu bolo nad moje technologické schopnosti. Verím, že sa ti páči presne tak, ako mne. Myslím, že ma vystihuje oveľa viac :-)

No, ale nie týmto dumkám som chcela venovať svoj ponarodeninový článok, na tie bude čas niekedy nabudúce. Dnešok chcem venovať tomu čo máš (okrem mojich nevšedných recenzii :-)) najradšej. A tak ti dnes opäť raz ponúkam to zaujímavé, vtipné i menej vtipné, nepochopiteľné i ľahko pochopiteľné, čo nám priniesol život v Paláci (poprípade aj iných prevádzok, akosi sa nám už míňajú vtipní zákazníci. Verím, že kolegyne sa nenahnevajú...).
A na záver nebude chýbať ani súťaž o nejaké knižné tituly. Tentokrát som si pripravila knižný kvíz (jednoduchý pre knihomoľov), tak ak máš záujem, hor sa do neho.

No, a teraz už sa bez zbytočných rečí pustíme do ďalšej várky tých našich:

Hlášok z Paláca



Najlepšie knižné rébusy vymýšľajú zákazníci za pochodu. Niekedy sa čudujem, že z tých indícii dokážeme vydedukovať aj konkrétne knihy...

Z: "Prosím vás, máte kabelu?"
P: "Nech sa páči. Plátenú, papierovú, igelitovú..."
Z: "Nie, nie. Ja som myslela tú KA-BE-LU!"
P: ...
Z: "No, to o tom náboženstve..."
P: "Ahaaa, myslíte KABALU!"

***

Z: "Dobrý deň, tam v tom vašom košickom Olympuse ste mali také knihy s mašličkami."
P: "S mašličkami?"
Z: "No, také malé knihy, stužkami previazané...určite ich máte aj vy!"
P: "Verím že áno, len ich musíme dešifrovať."
Z: "Nooo, tak vám to priblížim. Ide o spomienky syna na svojho otca."
P: ...
Z: "Asi si myslím, že bol gestapák."


(Martin Pollack - Smrť v bunkri)
 ***

Z: "Ja hľadám knihu, takú novú, čo ju teraz vozia, bestseller, čo ju napísal starý, mŕtvy autor a teraz vydal nový..."

(David Lagercrantz - Dievča, ktoré uviazlo v pavúčej sieti)
***

Z: "Prosím vás, kde máte tie lietajúce knihy?"

(Slovensko z neba)
***

P: "Môžem vám pomôcť? Hľadáte niečo konkrétne?"
Z: "Áno, konkrétne, len neviem čo."
P: "Tak poďme to skúsiť. Viete aspoň autora, titul, žáner?"
Z: "Hmm, určite je zelená."
P: "Beletria, alebo odborná kniha?"
Z: "Odborná beletria by to mala byť."
P: "A o čom by to malo byť?"
Z: "Presne neviem, videl som to u kamaráta. Mal by to byť spôsob správneho života. Aby sme boli šťastnejší."


(Don Miguel Ruiz - Štyri dohody)
***

Najmilšie sú popletené názvy. 
Uhádneš tie správne tituly ktoré sa pod šiframi skrývajú?

1.) Sil ale milion

2.) Aljaška v plameňoch

3.) Pálenie záhy

4.) Budhova mačka

5.) Fakýry 

6.) Dallas street

7.) Kurací vývar

A správne odpovede:

1.)


2.)


3.)


4.)


5.)


6.)


7.)


A niekedy jednoducho nepochopíme, čo zákazník vlastne chce:

Z: "Dobrý deň, prosím vás máte túto (konkrétny názov si nepamätám) knihu?"
P: "Áno."
Z: "A koľko kusov?"
P: "Jeden kus." 
Z: "Ale vy mi nerozumiete, ja chcem vedieť koľko kusov máte."
P: "U nás na predajni?"
Z: "Áno!"
P: "Jeden."
Z: "Ale vy mi nerozumiete...potrebujem vedieť koľko kusov máte na predajni."
P:  "TU? U NÁS?"
Z: "ÁNO!
P: "Jeden!"
Z: "Ale vy mi nerozumiete. Presný počet kusov na tejto predajni. Koľko máte?" 
P: "Myslíte v tejto predajni, alebo v celej sieti?"
Z:  "TU!"
P: "Jeden!"
Z: "Ale vy mi nerozumiete!!! (Zobral sa a odišiel)

***

A na záver...

Pribehol mi vytešený starší pán pred pokladňu a spustil:
"Hej, dzina, dzina, špiva calá dzedzina... Hledám totu pesničku na CDčku. Máce to?"
Nuž, ani som netušila o čom točí, ale nenašli sme to.

Pozn: Práve na svoje narodeniny, pri oslavách 720 výročia nášho chalupárskeho valala som zistila, čo ten pán vlastne chcel :-)...


Súťaž...súťaž...súťaž...Neaktuálna, ale môžeš si v rámci voľného času vylúštiť moju tajničku


1.) Hľadáme prvé písmeno krstného mena knižného hrdinu (hrdinky):

__    __  __  __  __  __  __  __   - Najslávnejší stroskotanec

__    __  __  __  __  __  __         - Mladá Divoká žena, ktorej neodolal Jon Snow

__    __  __                                 - Nezbedný chlapec, najlepší kamarát Huckleberryho Finna

__    __  __  __  __                     - Hlúpučká slúžka a neskôr bitá manželka Ďorďa Šúplatu

__    __  __  __  __  __               - Pravé meno grófa Monte-Christa

__   __  __                                  - Ryšavý priateľ čarodejníka Harryho


2.) Hľadáme prvé písmeno z literárneho diela (v zátvorke iniciálky autora):

__   __  __  __  __  __  __  __  __  - Panák z troch bielych gulí a mrkvou miesto nosa (J. N.)

__   __  __  __  __  __  __              - Dievčatko, ktoré milovalo čítanie no v hlúpej rodine nenašlo pochopenie pre túto záľubu (R. D.)

__   __  __  __                                - Útvar vzniknutý zviazaním niečoho, napríklad dvoma šnúrkami (D. D.)

__   __                                            - Strašidelný, vraždiaci klaun (S. K.)

__   __  __  __                                - Krásna kurtizána a divadelná herečka, využívajúca kvôli peniazom mužov Paríža. Umiera chudobná na kiahne. alebo Spevák, ktorý spieva pieseň Lonely (E. Z.) 

__   __  __  __  __  __                    - Mladý lovec, ktorý si namiesto lupu doniesol zázračný kameň, z ktorého sa vyliahol drak (CH. P.)
__   __  __  __                                - Chudobný, 8-ročný pastier husí, ktorý sa túži stať zbojníkom a nakoniec sa z neho stáva statočný chlapec. alebo Najčastejšie mužské meno používané v slovenských ľudových piesňach (F. K.) 

3.) Hľadáme prvé písmeno priezviska autora:

__   __  __                                       -  Havran

__   __  __  __  __  __  __               -  Metamorfózy

__   __  __  __  __  __  __  __  __   - Kto chytá v žite

__   __  __  __  __                           - Princ a žobrák

__   __  __  __  __  __                     -  Lady Susan

__   __  __  __  __  __  __               - Markéta Lazarová

__   __  __  __  __                           - Lži na pohovke

Nič ťažké však áno? S trochou vedomostí a strýkom Gooogle to zvládneš ľavou zadnou. A potom už len čakať, že sa na teba usmeje šťastie... Budem ti držať palce.

Na záver ti už prajem krásne leto, nech už je akékoľvek, hlavne ho preži čo najlepšie aj najkrajšie. Aj keď budeš v práci, aj keď budeš doma s knihou, na chalupe, alebo v lese... hlavne nech je úžasné ako si ty. A ak sa ti bude chcieť, nalaď si ma aj nabudúce, určite prídem už čoskoro s nejakou recenziou, hláškou, príbehom, receptom...

Ali Čaja z Paláca

Citát na záver:
       
"Nejlepší léta přicházejí v lidském živote tehdy, když ta dobrá už jsou pryč."

René Clair

Komentáre

  1. "Ale vy mi nerozumiete!" - Tak ten je výborný :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hej, ten bol výborný. Toho sme doteraz nepochopili ale aspoň sme sa zabavili :-)

      Odstrániť
  2. Súťažiacim držím palce ....
    toto leto asi bude bohatá úroda hlášok - v tej horúčave raz dva popletie človek čo chcel povedať

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Opět super hlášky :-D Vždyť ty tvoje zážitky by už vydaly na celou knihu :-) Vždycky se skvěle pobavím a pak lituju, že článek nebyl delší :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem veľmi pekne. Ver mi, na knihu ich nieto ešte toľko, ale nikdy nehovorím nikdy :-). Čo sa týka dĺžky, je mi jasné, že sa ti zdajú krátke, ale nemôžem dať všetky hlášky do jedného článku, potom by mi neostalo na ďalší krát :-). Dúfam, že ťa pobavím aj nabudúce :-)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Za každý komentár, pochvalu, pokarhanie i konštruktívnu kritiku ďakujem

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Diagnóza: Molusky - to asi nebudú kiahne

Diagnóza: Tetania - novodobý problém mladých

To nevymyslíš, to je naša realita