(Ne)materská demencia VII. - nie som v tom sama

"Jsem prý blázen jen, jsem prý blázen jen, jsem prý blázen jen, má-li být po tvém."
Jiří Schelinger -  Jsem prý blázen jen

Hoc už je to rok, čo som opäť v práci, čo sa v mojich mliečnych žľazách nevytvára mlieko, aj tak mám pocit, že stváram veci, ktoré sa priečia zdravému rozumu. Do istého času som si skutočne myslela, že materská demencia postihuje iba ženy na materskej dovolenke, ale realita ma presvedčila, že som prepnutá aj v pracovnom živote.




Tak si všímam nenápadné príznaky, ako ponechávanie otvorených dvier od wc aj v práci. Kolegyne mi už taktne naznačujú, že to nie je v poriadku:
"Myslíš si, že aj my potrebujeme vedieť, čo tam stváraš?"
(Ošo má už síce štyri roky, ale aj tak má tento zlozvyk neprešiel doma, ani v práci. Dúfam, že kým si dovedie domov nevestu, naučím sa zatvárať dvere na tejto malej miestnosti.)

Keď si ráno vytlačím zubnú pastu na kefu na vlasy, poprípade si zubnou kefkou začnem vlasy česať.

Keď začnem múku odkladať do chladničky a maslo do skrinky na múku.

Keď sa ma dievčatko v práci opýtalo koľko je hodín, odpovedala som mu 14 eur a 31 centov. 
(Jej pohľad mi jasne naznačil, čo si myslí. Teta potrebuje dovolenku.)

Aj na ostatné matky prepnutosť svieti


Sú to také drobnosti, no občas doženú ma k pocitu, že so mnou niečo nie je v poriadku. Spím osem hodín denne, nedá sa povedať, že by som v práci zažívala enormný stres, nájdem si aj čas na seba, masáž či knihu. Preto ani netuším, prečo... prečo sa u mňa prejavujú príznaky demencie.
No a tak ma zaujímalo, či som v tom sama, alebo sa nájdu aj iné ženy-matky, ktoré aj po dosiahnutí vyššieho veku dieťaťa robia veci, ktoré sa priečia zdravému rozumu. Ani neuveríš, ako ma potešili ich skúsenosti:

  • naniesla som na zubnú kefku krém na opaľovanie
  • namiesto sirupu som si do pohára naliala jar na umývanie riadu
  • minule som mužovi začala krájať mäso na tanieri
  • keď som išla z práce domov, v autobuse som zatlačila gombík pre informáciu vodičovi, že vystupujem s kočiarom. Žiaden som nemala
  • kolegyňa si kýchla v práci a ja som vyťahovala servítku a chcela jej utrieť nos
  • keď zaplakalo cudzie dieťa, začala som sa natriasať a robiť ššššš, aj keď som na chrbte mala iba batoh
  • dala som si detskú redukciu keď som išla na záchod
  • v noci sa mi zdalo, že dieťa plače a tak som vytiahla prsník a snažila sa ho narvať manželovi do úst


  • v jedno ráno som sa snažila navliecť do synových trenírok
  • v kaviarni s kamarátkou som objednávala jednu alko a jednu nealko kávu
  • raz v noci som manželovi medzi nohami skúmala, či nemá plnú plienku. Chudák sa zobudil a nechápal, prečo mu niekto šmatrá po "nádobíčku".
  • varnú kanvicu som položila na plynový sporák a po piatich minútach som si s ňou zaliala kávu. Mňamka...
  • zohriala som dcére mliečko na raňajky. Keď ma poprosila, či jej nespravím kakao, prišla som do kuchyne, vložila som si tri lyžice granka do úst, zamiešala čisté mlieko a vrátila som jej pohár.
  • v polospánku som chcela vložiť pokakanú plienku do chladničky, keď ma mužov udivený pohľad vrátil do prítomnosti.
  • s vážnou tvárou som sa 4-ročného syna ráno opýtala: Aj tebe kávu, zlatko?
  • dala som si antiperspirant iba do jedného podpazušia
  • sadla som si do kina a začala som hľadať bezpečnostný pás. Chcela som sa pripútať.
  • minule som si na záchod zobrala namiesto vložky malého plienku

Ako prišlo, tak aj odíde




Nebudem klamať, teší ma že sa tieto príznaky prejavujú aj u iných matiek, privádza ma to k záveru, že je to normálne a naše mozgy nás nadobro neopustili, len si vzali dlhodobú dovolenku. Ale verím, že sa k nám jedného dňa vrátia a opäť budeme "normálne".

Tak, to je odo mňa na dnes všetko a ja ti ďakujem za pozornosť. Dúfam, že som ťa trochu pobavila, a že si ma naladíš aj niekedy nabudúce pri ďalšom článku, ktorý bude neviem kedy, neviem o čom, ale určite bude môj :-).
Pekný večer praje:


Ali Čaja z Paláca

Citát na záver:


"Každý chce zachrániť Zem, ale nikto nechce pomôcť mame umyť riad.L

PJ O´Rourke

Komentáre

  1. Zasmiala som sa hneď zrána ♥♥♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Stále ma poteší, ak niekomu spríjemním deň hneď z rána :-)

      Odstrániť
  2. Tak to je úžasné! :D
    Ale já nejsem matka a stejně jsem si včera udělala čaj tím způsobem, že jsem roztrhla sáček a ten vysypala do hrníčku a zalila vodou. Mňamka to byla!

    Gabux

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak sa teším, že v tom nie sú matky samé. Asi si začnem písať podobné situácie, keď sa také veci stali ženám-nematkám. Verím, že ich nájdem dostatok na článok :-).
      Ďakujem za koment

      Odstrániť
  3. Jój, tak toto je skutočne parádne! :D Ja síce nemám až také extrémne príklady, no u nás doma som známa tým, že vkuse hľadám mobil a to ho mám často v ruke, alebo vo vačku...a našlo by sa aj mnoho iného, len teraz si neviem spomenúť, to tá demencia :D Ale nie, skrátka, skvelý článok, výborný - pobavil a celkovo človeku dodal pocit, že nie je jediný, ktorému sa dejú podobné veci. Takže absolútna paráda! Maj sa krásne :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem veľmi krásne, som rada, že sa ti naše každodenné situácie páčili a zabavila si sa pri nich. Inak, ale v poslednej dobe si všímam takýchto vecí viac, a skutočne sa netýka iba matiek, ale aj mladých, či tých, ktorí už deti majú veľké. Asi to bude roztržitosťou alebo podnebím, netuším. Trochu ma to teší, uvedomujem si tým, že to teda nebude iba mnou, na druhej to trochu desí, že teda nám už viacerým riadne prešibáva.
      Každopádne, aspoň sa aspoň na tom môžeme zabaviť a pousmiať sa.
      Ďakujem ti za milý komentár a verím, že ešte donesiem pár úsmevných príbehov s ktorými ťa poteším. Pekný deň.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Za každý komentár, pochvalu, pokarhanie i konštruktívnu kritiku ďakujem

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Diagnóza: Molusky - to asi nebudú kiahne

Diagnóza: Tetania - novodobý problém mladých

To nevymyslíš, to je naša realita