Hlášky z Paláca 4. časť - predvianočný chaos

"Nesnívaj už o kabáte najnovšieho strihu. Keď mi radosť urobiť chceš, kúp mi radšej knihu."
Miro Žbirka - Kúp mi knihu


Ako si si iste všimol, v poslednom čase moje príspevky trochu poredli, ale z jediného, prostého dôvodu. Na pár dní som sa vrátila do Paláca vypomôcť ostatným čajočkám. Veď sa blížili sviatky pokoja a mieru, a všadeprítomný chaos tomu len nasvedčoval. Že vraj knihy sa kupujú a čítajú len na Vianoce a v kníhkupectvách to presne tak aj pár dní pred nimi vyzerá. 
Ale ja z vlastnej skúsenosti viem, že to tak nie je. 
A čo si myslíš ty, ako to je? Že si blázon ako ja a čítaš si vždy a všade?




Inak, vrátiť sa po troch rokoch medzi knihy a rovno skočiť do víru predaja nie je také jednoduché. Už som trochu vyšla z cviku, a časy, keď som poznala skoro každý jeden bestseller či novinku, sú dávno preč. No po troch dňoch som sa už začala ako tak orientovať, pretože som si všimla, že stále je to o tom istom. Niekde sa šepne o nejakej knihe a už sa predáva ako teplé rožky. 
O tohtoročných, vianočných vychytávkach  ti možno rozpoviem niekedy v medzisviatkovom období. 

V dnešnej časti by som ti zas priblížila pár "trápnych" hlášok z nášho Paláca. 



V postate ti iba chcem trochu priblížiť atmosféru Vianoc v kníhkupectve. Ako to asi vyzerá s predavačkami, či so zákazníkmi, keď už jednoducho stres, nervozita a únava funguje na oboch stranách a tie vyjadrovacie schopnosti už nie sú v poriadku.

Nie všetky sú z tohto roku, niektoré sú už staršieho dáta, ale veď to je jedno. Veľmo vtipné nie sú, ale taký je život. A zas, nieto ani toľko času na zapisovanie. Určite ich bolo viac, len sa mi s nimi kolegyne nechceli zdôveriť. Veď i tak mali hlavy a ruky plné iných vecí. 

Tak teda poďme na to:


1.) Nepochopená situácia

Z: "Prosím Vás, z tej knihy máte ešte jeden? Rád by som ju videl aj zvnútra a tento je zabalený."
P: "Nie, to je posledný kus. Ale ja vám ju rozbalím a môžete sa pozrieť."
Z: "Jeeej, ďakujem. To by bolo super."
Keď mu ho predavačka rozbalila, otvorila, ukázala, pán jej ju vrátil.
Z: "To je presne to čo hľadám. Zabalený kus nemáte?"


2.) Prepacovaný kolega


Z: "Dobrý deň mladý muž. Prosím vás, kde máte toalety?"
Predavač prišiel k počítaču a začal ťukať: T-o-a-l-e-t-y.
Z. "Ale ja som myslel záchod, kde máte."



3.) Neuskutočniteľná požiadavka

Z: "Prosím vás, kde máte knihu o Stevovi Jobsovi?"
P: "Tu je, nech sa páči."
Z: "Ďakujem. A vidím, že tu máte aj knihy s podpismi autorov. Nemáte aj túto knihu a autogramom Jobsa?"


Pozn. Kniha vyšla po jeho smrti. Boli toho plné média.



4.) Predvianočný stres

Z: "Dobrý deň, prosím vás, Glóbus Austrálie nemáte?"



5.) Tak koho to vlastne máme?

Z: "Dobrý deň, poslali ma z Aquaparku, že aj vy tu máte Dominika Browna."














6.) Agota či Agatha

Z: "Dobrý deň, máte tú novú knihu od Agathy Christie?"
P: "Samozrejme. Máme veľký výber. Tá najnovšia je Vrecko plné zrna."
Z: "Nie, to nie je ono. Skúsime iné."
Po dvadsiatich minútach zo zákazníka vyletelo, že kniha sa volá nejaký zošit, alebo čo.
P: Aha, vy myslíte Agotu Kristof, Veľký zošit." 


7.) Zblbnú ma totálne

Z: "Dobrý deň, to už nemáte Evu?"
P: "Akoby nie, tu je ešte na polici, nech sa páči."
Z: "Juj, ale ja som myslela časopis."
P: "Aha, pardon, tak to už nie je."
Paradox o pár minút.
Z: "Dobrý deň, Emmu máte?"
P: "Počkajte chvíľu, ja sa pozriem ešte medzi časopisy."
Z: "Prečo? Ja myslím tú od Austenovej..."














8.) A Čiapočku zožral vlk, či naspak...

Z: "Dobrý deň, mohla by som vymeniť knihu za inú?"
P: "Samozrejme, o čo sa jedná? Dvojitý darček?"
Z: "Nie, ale kúpila som vnučke Červenú čiapočku, a vôbec sa mi nepáči ten koniec." 



9.) Čiapočka nemá správny účes

Z: "Prosím vás o nejakú knihu o Červenej čiapočke."
P: "Leporelo, puzzle, či papierovú knihu?" 
Z: "Viete čo? V podstate je to jedno, len aby mala Čiapočka tmavé vlasy."
Po desiatich minútach prehliadania všetkých rozprávkových kníh:
P: "Bohužiaľ, na všetkých je blondínka." 
Z: "Tak potom nič. Musím ísť domov poradiť sa s trojročným synom, čo teraz urobíme. On totiž nemá rád blondíny."
P: "Povedzte mu, že Červená čiapočka sa odfarbila. Dnes je to moderné."
Z: "Hmmm, no tak to sa možno ešte vrátime. Ďakujem zatiaľ." 



10.) Námet na novú rozprávkovú knihu

Z: "Dobrý deň, vidím, máte tu knihy o vláčikoch, autíčkach, lietadlách, a nejakú rozprávočku o tankoch, nemáte?"
P: "O tankoch? To určite nie. Len encyklopédie a odborné knihy."
Z: "Hmmm, škoda. Vnúčik má veľmi rád tanky."

Koncept rozprávočky:

Stretol sa tank Ferko s tankom Jožkom a tak silne sa objali, až iskri vôkol lietali...

No úsmev z tváre ma prešiel, keď došiel za mnou päťročný chlapček (očividne vnúčik tej panej) a dôležite zahlásil:

"Teta, a niečo o tanku T-34 nemáte? Ak by ste nevedeli, to bol najlepší tank. Poprípade aj niečo o Shermanovi alebo Tigrovi, ak by sa niečo našlo. Nie sú síce také dobré ako T-34, ale pozrel by som si aj to."

Sánka mi spadla, a v tej chvíli som zistila, že v podstate viem "trd" o bojovej technike. Prevalcoval ma malý chlapec :-)


11.) Zabrzdená predavačka

Z: "Dobrý deň, kde máte stolové hry?"
P: "Tu nech sa páči. Človeče, šachy, karty..."
Z: "Ale ja myslím, také tie pre dospelých."
P: "Tak tu napríklad, Slovensko, Svet, Párty Alias, výborná hra. My sa pri nej s mužom veľmi dobre zabavíme."
Z: "Ale ja som myslel, pre takých veľmi veľkých dospelých..."
P: "Ale veď taký Párty Alias je pre dospelých. Deti by ju ešte nevedeli hrať..."
Pán na mňa divne pozrel, kývol nado mnou rukou a šiel sa poprechádzať po predajni. Asi po piatich minútach som dobehla zákazníka s tou správnou hrou.
Z: "No vidíte, že sme sa pochopili..."

Pozn. Hold, nedostatok...



No, a to je asi všetko. Tohto roku som ti nestihla pripraviť nejaký článok o vianočnom upratovaní či pečení, tak aspoň takto, v krátkosti, som ťa snáď potešila vianočným článkom. Ak si sa nezasmial, tak snáď aspoň oddýchol po tom predvianočnom strese. 

Tak mi neostáva nič iné, len na záver ti zapriať krásne sviatky, pohodu pod stromčekom, zaujímavú knihu na čítanie, dostatok cukroviniek a jedla, lásku blížnych, mier a spokojnosť. O tom sú predsa sviatky.

A zas "dočítania" pri ďalšom článku s:


Ali Čaja z Paláca


Vianočný vinš na záver:


"Najkrajšie darčeky tie nie sú v krabičkách, tie máme ukryté len v našich srdiečkach.
V ten večer vianočný skúsme si ich priať,
možno ich prinesie ten, kto má nás rád."

Čítal si už?

Hlášky z Paláca 1.
Hlášky z Paláca 2.
Hlášky z Paláca 3.
Blížia sa sviatky pokoja, a ženy sú pred nervovým zrútením

Komentáre

  1. Joj, toto bolo také super :D Aj som sa nasmiala, aj si oddýchla a pri čítaní som sa tešila na každú jednu príhodu...no skrátka, skvelý článok :D
    Prajem ti nádherné Vianoce ^.^

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem veľmi krásne. Teší ma, že som splnila základnú podstatu môjho článku a dobre si sa zabavila. Snáď sa mi ešte podarí niečo zosnovať :-)

      Odstrániť
  2. Šťastné a veselé, pohodu pri čítaní, pokoj pri pojedaní sladkého ....

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak, tak. S dobrou knihou po boku a sladkosťami po druhom je to to pravé, vianočné :-)

      Odstrániť
  3. Tak niektoré sú naozaj dobré! To musí byť sranda pracovať v kníhkupectve. :) Tiež by som si raz takú prácu chcela vyskúšať, keďže knižky milujem.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Poväčšine je to super. Ale potom prídu Vianoce a to je na samovraždu. Alebo sem tam nejaký pacient a už je pokazený celý deň. A nie stále tá atmosféra z kníh napraví zlý deň. Ale potom príde super zákazník, a na to zlé sa zabudne :-)

      Odstrániť
  4. Odpovede
    1. Teší ma, že som splnila úmysel. Pobaviť na Vianoce :-). Snáď aj nabudúce :-)

      Odstrániť
  5. Milujem tento typ článkov!:D Vždy sa pri nich tak dobre, schuti zasmejem. Neskutočné s čím všetkým ľudia dokážu prísť, musia to byť naozaj úsmevné situácie, ktoré si človek očividne uchová v pamäti ešte na veľmi dlhú dobu.:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To je to, že veľa pozabúda. Aj sme zaviedli zošit, ale strašne veľa hlášok upadlo do zabudnutia. Sú také, ktoré upadli do zabudnutia, ale i také, ktoré sa časom pretransformovali do niečoho iného. Ale to nevadí, aspoň sa zasmejeme. Škoda, že už tých nových hlášok nieto tak veľa. Stará zostava z Paláca, ktorá sa v hláškach vyžívala, je preč. No snáď ešte niečo naškriabeme...

      Odstrániť
  6. Veľmi to pobavilo. Musí to byť občas veľmi zábavné. V práci sa teda rozhodne nenudíš. Mám veľmi rada tieto oddychové články, trochu osvieženie od rôznych hlbokých :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem veľmi pekne. Preto sa snažím svoje články písať v ľahšom štýle, aby si ľudia trochu oddýchli od stresu. I keď nie stále sa mi to darí... :-)
      A je pravda, v kníhkupectve sa človek nikdy nenudí :-)

      Odstrániť
  7. aj ked je uz po vianociach rada skonstatujem, ze boli super - u nas plne lasky, pohody a oddychu :)
    Pozyvam na luxusnu GA o Lancome, Biodermu a Dermacol tu: http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2016/12/narodeninova-ga-lancome-bioderma.html

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. A tak to má byť, Vianoce sú o tom :-)
      Ďakujem za koment, určite sa mrknem :-)

      Odstrániť
  8. Milujem tieto vtipné situácie, aj keď.castokrat sa v danom momente cítime trápne. Na druhej strane ľudia s dávkou humoru sa častokrát na sebe dokážu zasmiať, čo vždy oceňujem. Inak, popravde neviem si ani predstaviť ako by som reagovala, keby začal tvoj kolega do počítača písať toalety. Asi by som ja sama zostal v pomykove.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No ja by som sa asi začala smiať. Život prináša rôzne situácie, a všetko záleží aj od toho, v akom si stave ty, či ten druhý. Niekedy sa to vysvetlí s humorom, niekedy padnú aj urážlivé slová, už aj to sa stáva. Ale časom sa človek zasmeje na všetkom :-)

      Odstrániť
  9. Urcite by sa nasli aj hlasky predajcov.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Samozrejme, aj v článku sa našli priamo tri, a v starších častiach i viac. Veď o tom to je, aj predajcom sa tu tam podarí prebrept :-)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Za každý komentár, pochvalu, pokarhanie i konštruktívnu kritiku ďakujem

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Diagnóza: Molusky - to asi nebudú kiahne

Diagnóza: Tetania - novodobý problém mladých

To nevymyslíš, to je naša realita