Fóry na fórach pre mamičky, alebo (ne)materská demencia VI.

"Pořád je jenom ptáš a odpovědi tý se nedočkáš."

Olympic - Otázky

Keď žena otehotnie, okamžite sa jej dostane množstvo rád o ktoré nemá záujem. I ja som ich dostávala. A medzi ne patrila jedna, ktorú som v tej chvíli nechápala...



"HLAVNE NESLEDUJ VŠETKY TIE FÓRA MAMIČIEK!!!"


Čo už môže byť na takom fóre nebezpečné? Pomyslela som si. 
No vtedy som ešte nevedela, čo dokáže množstvo premotivovaných, nahormónovaných, premúdretých mamičiek. Je to taká obrovská skupina snažiliek, tehuliek, maminiek na MD, ktorá prevalcuje tvoje ego a odrazu máš pocit, že si úbohý červ nehodný života medzi ľuďmi. Tieto, ktovie čím naspídované osoby ťa zrušia aj pre profilovú fotku, či gramatickú zručnosť, no na tvoju otázku vôbec neodpovedia. 

A to, že sú to najlepšie poradkyne a najväčšie odborníčky na všetko, hlavne na znalosť smajlíkov, som zistila hneď po prvom kliknutí. 
Stačilo do "najmúdrejšieho vyhľadávača" zadať hocakú, triviálnu otázku ohľadom gravidity. Okamžite vyhodilo niekoľko sociálnych sietí, na ktorých sa táto otázka rozoberala. 

Pre príklad uvediem akúsi mamičku, ktorá prosila o radu s bolesťami podbruška v prvom trimestri. Nuž, odpovedí bolo neúrekom. 
Od tých úplne od veci (Si normálna takto stresovať? Píšem SS. Aké je u vás počasie?...), 
cez tie apokalyptické (rodíš, tvoje dieťa je mŕtve, nechcem ťa strašiť ale ja som skoro umrela), 
až po tie agresívne (ty blbá krava, ohrozuješ zdravie svoje aj svojho dieťaťa, nemáš iných problémov dosť...). 

Nuž, konkrétnej kočky mi prišlo ľúto, pretože sa v podstate okrem toho, aká je tupá nedozvedela nič podstatné... ale na druhej strane ma to nadobro odradilo od napísania akejkoľvek otázky do akéhokoľvek fóra. (Výnimku tvorí iba spamovanie rôznych skupín mojím blogom). 

Otázky, na ktoré netuším odpovede...


No naviac ma prekvapilo, že iné mamičky tieto odpovedajúce buldozéry vôbec neodradili, a cez to všetko naďalej vypisovali "divné" otázky, na ktoré odpovedať hocako inteligentne bol ozajstný problém. Tam už som len premýšľala, či sa jedná o recesiu, alebo skutočnú materskú demenciu, ktorá funguje vo všetkých zákutiach mozgu a vyháňa zdravý rozum kdesi na zdravotnú dovolenku. Veď len uznaj, ako by si odpovedal na otázky typu...:

"Baby, som v poslednom mesiaci tehotenstva a omylom sa mi podarilo prehltnúť kôstku z čerešne. Nemôže to ublížiť bábätku???"

"Dievčatá, som v siedmom mesiaci a mám neskutočnú chuť na tresku v majonéze. Čo mám robiť?" 

"Idem s malou von a neviem či jej ešte obliecť punčošky..."

"Dávate teraz svojim deťom čiapočku?"

"Žienky, vy mi určite dobre poradíte, môžem ísť s dcérkou vonku, keď mi trochu pokašlieva?"

"Čo myslíte, kočandy, mám si kúpiť červené, alebo čierne topánky?"

"Neskutočne mi lezú na nervy trápne otázky okolia na moje materstvo. Čo s tým mám robiť?"

A keď sa už všetky mamičky kvalitne pohádali, vymenovali domácu hydinu aj dobytok, začali na mňa vyskakovať fotografie tehotenských tesov  s jednou, dvoma či ani jednou čiaročkou s otázkou:

"Čo myslíte, babule, je to tam?"



Potom prišli na rad otázky z tabuliek, ktoré v očividne v tehotenstve dostali všetky mamičky okrem mňa:

"Mamičky, moje dieťa má sedem mesiacov a ešte samo nesedí, je to normálne?"

"Ženy drahé, malý má dvanásť mesiacov a ešte nerozpráva, čo mám robiť?"

"Kde robím chybu, keď moje trojročné dieťa ešte nepozná písmenka zo svojho mena?"

Moja dvanásťročná dcéra ešte nemá prsia a je z toho nešťastná. Čo s tým?"

Pozn. Pri tej poslednej otázke som sa skutočne chcela zapojiť so svojim strastiplným príbehom o melónoch na hrudi, ale kusla som si do prstov, reku, nedám sa ja zatiahnuť do žiadnej trápnej debaty bez konca.

A úplný top okolo dvadsiateho každý mesiac, to isté...

"Už vám pípla sms?"  


Po dvoch rokoch som nadobro opustila všetky skupiny týkajúce sa rád pre mamičky, už len pre zachovanie si zbytkov zdravého rozumu. Dospela som k poznaniu, že toľko takýchto žien na jednej hromade je skutočne životu nebezpečné
Momentálne budem radšej okupovať skupiny blogerskych, knižných, spisovateľských a kváskovacích maniakov. Možno si neužijem toľko srandy, ale dozviem sa oveľa viac dôležitejších informácii ako to, kde je momentálna akcia na kinder vajcia. 

A na záver, hádaj, akú radu som dala kamarátke, ktorá nedávno prišla s tým, že je tehotná????


Ali Čaja z Paláca


Citát na záver:

"Rozdávať rady je zbytočné. Múdry si poradí sám a hlupák aj tak neposlúchne."


Mark Twain

Komentáre

  1. Ja som ti to hovorila od zaciatku, te chodit na tieto fora sa neoplati :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tyhle fóra jsou des. Ale když se chce člověk pobavit tak to občas stojí za to. Fakt občas nechápu kam na ty otázky a odpovědi někteří chodí :D ale super téma na článek :)
    Inspiration by Linda

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dakujem, tema sa mi sama ponukala zo vsetkych tych mamickovskych for uz davno, no k spracovaniu som sa dostala, paradoxne, az po ukonceni materskej :).
      Ale skutocne som tie oktazky nikdy nechapala, rozmyslala som, ci to tie zeny pisu z recesie, alebo sa naozaj nevedia rozhodnut, ci dat dietatu ciapku, alebo nie...
      Som rada ze sa ti clanok pacil a dakujem za komentar

      Odstrániť
  3. No, vím moc dobře, proč tam nelezu, jak tak koukám. Na pobavení je to dobré, ale trávit tam čas pročítáním hromady podobných dotazů, odpovídám a v některých případech i rozčilováním se? To fakt ne :D Výběr výborný, takhle naservírované to je nejlepší ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To hej. Zo začiatku, kým som ešte neblogovAla tak som si občas zašla na nejaký pokec ale to.mi skôr vstávali chlpy hrôzou. A to som bola skutočne riadne vykojená a môj mozog ešte nepracoval na sto percent. Časom som zistila že je to strata času a prepla som sa do iných skupín. A dobre som urobila.
      Inak to je skutočne len výber lebo písať všetky hlášky tak to by bolo na niekoľko článkov. Ktovie, keď nebude dostatok inšpirácie možno ich navštívim opäť 😂

      Odstrániť
  4. Haha presneee, ja teda tehotná ešte nie som ale na tom našom najznámejšom fóre navštevujem skupiny ohľadom módy, líčenia a stačilo mi pár krát prečítať statusy na hlavnej nástenke. Dúfam, že si v tehotenstve aj ja rovnako ako ty zachovám zdravý rozum a nebudem čítať tieto rady :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak ono hormóny a strach trochu zalomcuje s každom mamičkou, hlavne tou, ktorá čaká prvé dieťatko. Bohužiaľ ale podľa mojich skúsenosti tieto fóra ešte viac vystrašia ako pomôžu. Preto si stále treba zachovať chladnú hlavu a maximálne sa nad tými rečami pousmiať. A s úsmevom to všetko ide nejako ľahšie :-).
      Ďakujem za komentár

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Za každý komentár, pochvalu, pokarhanie i konštruktívnu kritiku ďakujem

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Diagnóza: Molusky - to asi nebudú kiahne

Diagnóza: Tetania - novodobý problém mladých

To nevymyslíš, to je naša realita