Pohádky pro dospělé děti a nedospěle dospělé

Na pohladenie srdiečka a duše


Túto knihu som ti už dávno chcela odporučiť, ale až teraz som sa k tomu dostala:



Pohádky pro dospělé děti a nedospělé dospělé


K tejto milej, útlej knižočke som sa dostala zas len cez moju vedúcu Evičku, ktorá mi ju ponúkla na skrátenie dlhej chvíle strávenej na toalete :-) (ty sa smeješ? Najlepšie a najdôležitejšie veci som sa dozvedela práve na tej malinkej miestnosti. Bez časopisu či knihy do nej ani neleziem :-)).

Keďže akurát vtedy som už mala všetky dostupné časopisy a noviny poprečítané zprava aj zľava, tak mi Evka strčila do ruky rozprávkovú knihu so slovami:
"Skús toto, je to super!"

Tak som si ju tam teda vzala celá zvedavá, čo ma to čaká.


O knihe



Kniha nádherných rozprávok, ktoré sú určené, ako už názov hovorí pre ľudí ako som ja :-), dospelých, v ktorých sa schováva dieťa. V deviatich rôznych príbehoch vystupujú postavy, ktoré sú pomenované podľa vlastností, ktoré ich najviac vystihujú ako napr:

pán Smutný, 
pán Šetřílek, 
pani Melancholická, 
či pán Chvastoun s pani Povýšenou,
ai.



Milé ilustrácie, ktoré nepôsobia strašidelne :-)

Oproti klasickým detským rozprávkam sa v knižke nevyskytujú fantazíjne bytosti ako sú draci, obri, trpaslíci, víly či vodníci, no i tak kniha v sebe nesie posolstvo dobra, ktoré musí poraziť zlo. To v tomto prípade predstavujú negatívne vlastností ľudí (lakomstvo, chvastúnstvo, hlúposť, sebeckosť), nad ktorými zvíťazí láska a múdrosť.

Stránky príbehov doplňujú nádherne ilustrácie Markéty Vydrové, ktoré iba dotvárajú výnimočnosť knihy (a nevzbudzujú strach ako v niektorých iných knihách, ktoré si pamätám z detstva) :-).


Info o knihe:

Názov: Pohádky pro dospělé děti a nedospělé dospělé
Autor: David Laňka
Ilustrátor: Markéta Vydrová 
Vydavateľstvo: Triton


"Ne všechno, čemu věříme, musí být pravda. Ale ne všemu, co je pravda, stojí za to věřit."
                  
                               z rozprávky "O padajíci hvězde"


Láska na prvé čítanie


Keď som si na odporúčanie vedúcej prečítala prvý príbeh "O padajúcich hviezdach", hneď som sa do nej zamilovala. Pri obede som "sfúkla" všetkých deväť príbehov, ktoré mi príjemne pohladkali moje srdiečko, a pri niektorých mi dokonca (nebojím sa to povedať nahlas), vyhŕkla aj slzička (bohužiaľ, smutné príbehy sa nevyhli ani tejto knihe, ale taký je život :-(). 


A tak kniha nemôže chýbať v mojej knižnici :-) 

"Každý, i ten sebenepatrnejší dar se totiž muže proměnit v poklad, pokud se k němu váži láskyplné vzpomínky na někoho, koho jste v živote milovali a kdo nikdy nepřestal milovat vás."

                                     z rozprávky "O oblázku" 


Na dobrú noc


A keď jednej noci u nás prespával môj synovec č. 2 (10 rokov) ktorý miluje knihy, zamiloval sa do nej úplne rovnako ako ja. Z jednej rozprávky na dobrú noc sa nakoniec stalo nočné čítanie a debata o ľudskej hlúposti a sebeckosti (a môjmu dobrému zraku neuniklo, ako sa v kútiku jeho krásnych očiek takisto objavili slzičky).

Na druhý deň si ju už prečítal sám v rámci raňajkovej siesty (v to ráno Tom a Jerry nemali žiadnu šancu :-)). 


Pozn. Asi je lepšie ju nečítať na dobrú noc ale cez deň. Kniha môže vyvolávať v deťoch množstvo otázok :-).


Mínus knihy


Veľkým mínusom knihy je to, že momentálne je knižka dostupná iba v češtine, čo môže byť pre niektoré deti veľký problém (pre nás a naše deti nie, ale náš tatko je Čech, takže čeština je pre nás niečo ako rodný jazyk). Ale i tak sa veľmi dobre číta, a ak deťúrence sledujú české rozprávky, čítanie príbehov by im nemalo robiť problém :-).


Záverom


Knižku vrelo odporúčam, ale čítanie si nechaj skôr na ráno, aby ti pozitívne alebo negatívne myšlienky nepokazili spánok. 

Knihu ale neodporúčam, ak si ako moja kamarátka Kaja, ktorá nemá rada knihy o zázračných "precitnutiach" ľudí zo dňa na deň a neverí, že človek sa môže zmeniť na základe nejakého stretnutia či nejakej príhody. Ale veď o tom sú rozprávky, aby sme v to dúfali, však?   

Tak ti teda prajem príjemný deň (či už sa rozhodneš začať deň kávou, čajom, čokoládou, alebo hocakou knihou :-)

Citát na záver:

"Rozprávky sa deťom rozprávajú preto, aby v ich čistom a mierno svetle mohli vzklíčiť a rásť prvé myšlienky a sily duše."

                               bratia Grimmovci

Komentáre

Zverejnenie komentára

Za každý komentár, pochvalu, pokarhanie i konštruktívnu kritiku ďakujem

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Diagnóza: Molusky - to asi nebudú kiahne

Diagnóza: Tetania - novodobý problém mladých

To nevymyslíš, to je naša realita