My sa možno necítime, no okolie no vníma inak

"Ty jsi má, levandulová."
Petr Hapka - Levandulová


Vôňa je prvým indikátorom, ktorý ti napovie, či pred tebou stojí ten pravý. 
Vraj z vône sa dá určiť, či je žena v tej dobe plodná.
Vôňa je vraj aj indikátorom, či náhodou netrpíš nejakou chorobou. 
Vôňa dokáže upokojiť telo, myseľ a vraj dokonca aj lieči.
Vôňa nám napovie, či jedlo, ktoré konzumuješ patrí k tým čerstvým.
Vďaka vôni sa vieme vrátiť do detstva.
Vôňa je úplne prvým zmyslom, ktorý sa v človeku vyvinie okamžite po pôrode a len vďaka vôni dokáže bábätko objaviť matkine mliečko.
Vôňa môže byť sladká, jemná, ostrá, korenistá, príjemná, ale bohužiaľ aj nepríjemná.




Aj s feromónmi sa dá vybabrať. No na ako dlho?!




Už skôr som si všimla, že s tou vôňou je to zaujímavé. Kým nám niektorí ľudia voňajú, iným práve naopak, smrdia. Chvalabohu, aspoň si nelezieme všetci do kapusty... Ale Francúzi so systémom už dávno vybabrali, a prišli na to, ako prírodu a jej prirodzené pachy, oblbnúť. Vymysleli voňavky. 

Aby som povedala pravdu, mne skôr všetky tie silne aromatické prípravky skôr vadia. Ja totiž verím, že práve prirodzená vôňa je jedným z vnútorných indikátorom, ktorý nám pomôže určiť, či človek vedľa nás je, alebo nie je na rovnakej vlnovej dĺžke. Možno to tak nie je, ale prečo nám vôňa niektorých ľudí nevadí, i keď práve prišli z fitka, a naopak, prečo nám človek smrdí, aj keď nevyvíja žiadnu fyzickú aktivitu?

Samozrejme, neberiem do úvahy také tie zvláštne individuá, ktorý si myslia, že sprcha je diablov vynález, mydlo a zubnú kefku nepoznajú, a žijú v presvedčení, že oblečenie netreba prať, stačí ho vyvesiť do okna. 


Kým som bola na materskej, nepoužívala som voňavku, ani deodorant (nezabi ma), keďže som nejakú ťažkú, fyzickú aktivitu nevykonávala, a môjmu synovi môj domáci pot vôbec nevadil, môjmu mlieku už vôbec nie a môjmu chlapovi nesmrdím, ani keď prídem vybehaná z lesa. 

Avšak, nastúpila som do práce, a bolo načase, aby moju blízkosť prežili aj ostatní. Ono, behať osem hodín po predajni, hore, dole po miestnostiach, skoro sa to dá aj prirovnať takej miernej posilke, ... 

Bohužiaľ ale, neverím všetkým tým predajným výrobkom, ktorých drogérie sú preplnené. Ktovie čo obsahujú a ešte ktovie čo aj spôsobujú. "Ešte stále nie je vedecky podložené", čo robí hliník s našim telom... A možno že nerobia nič, a všetky tie poplašné správy sú len antikampaň, ale ja to na mojom tele testovať nebudem. Hlavne pri mojej silnej karcinofóbii (ale o tom niekedy neskôr).

A tak som lietala, surfovala po internete a hľadala nejaký recept na domáci deodorantVeruže som i našla. Vyskúšala, otestovala na citlivých noštekoch svojich kolegýň. Vraj to funguje, hurá, nesmrdím :-). Tak sa skutočne teším, že som to zvládla aj bez chémie. 

Rýchlo a jednoducho proti zápachu


A ak máš záujem, tu je recept na jednoduchý a rýchly postup na domáci výrobok (originálny recept, z ktorého som čerpala nájdeš TU), ktorý udrží nepríjemný pach (rozumej smrad) z tvojho podpazušia na uzde. Áno, trochu zabráni aj poteniu, ale určite nie 24 hodín, ako to majú za úlohu kupované výrobky, čo ale je skutočne proti prírode (nech mi nikto nehovorí, že nie)



Budeš potrebovať:

  • 3 KL kokosového oleja
  • 2 KL bambuckého masla
  • 3 KL jedlej sódy
  • 2 KL škrob
  • pár kvapiek esenciálneho olejčeka, ja som najskôr použila prírodný mätový, a potom i levanduľový. 




Postup

  • Do horúcej vody som položila nádobku s olejom a maslom a čakala, kým sa obe zložky rozpustia. 
  • Potom som pridala škrob a sódu a všetko spoločne premiešala, kým sa všetko spolu nepremiešalo a nevznikla hladká zmes.
  • Nakoniec som pridala pár kvapiek oleja, podľa potreby.  





A voala, hotovo. Potrebné množstvo sa nanáša priamo prstami na podpazušie. Keďže kokosový olej sa v teplote mení na tekutý, môžeš uchovávať zmes na chladnejšom mieste, ale zas pozor, mne v chladničke stuhol a bol potom problém ho natierať. Ale zas, dá sa táto zmes naliať aj do rozprašovača a používať aj v sprejovej forme. Použitie už je len na tebe. A takáto fľaštička mi vydržala 4 týždne, aj počas hektického, vianočného obdobia.  



Tak, a ja ti už dnes ďakujem za pozornosť, a teším sa na ďalšie stretnutie s tebou.

Ali Čaja z Paláca


Citát na záver:



"Inak vonia seno koňom, inak zamilovaným."



Stanislaw Jerzy Lec

Komentáre

  1. Odpovede
    1. Teší ma, že v tom nie som sama a rovnako zaberá aj u iných, nie je to len môj pocit.
      Takže ho spokojne môžem ďalej odporúčať.
      Ďakujem

      Odstrániť
  2. Ak vynecháš kokosový olej a použiješ iba bambucké maslo ostane tuhý a nemastí tak

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hej ale iba s maslom to bude veľmi tuhé. Ale samozrejme, dá sa aj tak ak niekomu vadí olejová konzistencia

      Odstrániť
  3. Zajímavý nápad. Já osobně používám prostě ten z drogerie a jsme spokojená, ale zase já jsem dost lhostejná k takovým těm řečem, co nám škodí a co ne, pokud to není něco fakt jooo škodlivého. Co se sebou nadělám :D
    Ale díky za tip. Mohl by to být i dobrý dárek! :)
    Jinak doporučuji přírodní kosmetiku Manna. Kupovala jsem tam mamince různé věci a to i deodorant a je opravdu spokojená :))

    Gabux

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne. Samozrejme, nemám osobne nič proti kupovaným, mne skôr ide o to, že som nenašla vôňu ani konzistenciu niečoho, čo by mi padlo. Keď si to spravím sama, je to vo forme ktorá mi vyhovuje.
      O tej kozmetike som ešte nepočula, ale skúsim si ju omrknúť. Aj vďaka niektorým blogerom viem, že existujú aj také značky, ktoré sa snažia byť viac eko. Momentálne mám ešte čas na to si to robiť sama. Ak nebudem, tak si viem predstaviť siahnúť po niečom takom.
      Rada by som to aj dala ako darček, a možno v budúcnosti aj do súťaže. Ale ešte nie som v stave urobiť to dokonale, ako iní, čo to robia roky. Ale ja som trpezlivá :-DDD

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Za každý komentár, pochvalu, pokarhanie i konštruktívnu kritiku ďakujem

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Diagnóza: Molusky - to asi nebudú kiahne

Diagnóza: Tetania - novodobý problém mladých

To nevymyslíš, to je naša realita