Už sa to blíži, alebo spln na obzore

Už sa to blíži. Už je to blízko. 


Ešte dva dni a...

Dnes sme boli na povinnej vychádzke a pohľad na oblohu ma vôbec nepotešil, ba priam mi vohnal slzy do očí :-(.





A je to tu zas :-(

Opäť tu bude spln


Milý môj čitateľ.
Dovoľ mi, aby som ti v skratke vysvetlila, čo to znamená:

Diskotéka


"Di...aj...es...si...jo"

Už zas sa nevyspíme. Okolo polnoci sa naše dietko zobudí, a začne sa veselica. 
Ako to u nás prebieha?

Ošo skáče na posteli po rodičoch, ktorí sa tvária že spia. A nie je to vôbec jednoduché, pretože ti vyjašené dieťa skáče po pravom prsníku. 
Výkonom hodným Oscara sa pochrapkávajúc otočím, ale oči neotvorím.


...and the Oscar goes to...
Zdroj foto


Na to sa v snahe zobudiť ma (čo je dosť ťažké, keďže ja už som hore), poskáče po nohách a robí pri tom hlasné:

"Haaaaaa, mamaaaaa haaaaa!"

Pozn. Mama spí! Jeeee, začínam rozumieť svojmu dieťaťu. Prečo ma ale takú náladu uprostred noci...

Keď zistí, že z matere nebude nič, skúša to na otca, ktorý sa taktiež tvári že spí. Ale keď mu synátor nohou zavadí o jeho "nádobíčko", myslím si, že to nezvládne. 


"Vydrž láska, vydrž!" 

povzbudzujem ho v duchu, ale nahlas nepoviem nič, iba "spánkovo" zamľaskám. Môj chlap hlasno zakňučí, zaskučí, určite aj v duchu zanadáva a otočí sa nabok. 

Aj dvoch Oscarov by som mu dala. 
(By som chcela vidieť Leonarda di Capria a jeho "Pokerface", ak by mu niekto nohou šliapol do rozkroku :-))


Pozn. Nemyslím si, že "to" ešte bude potrebovať. Kdesi som si prečítala názov článku: 
"Druhý súrodenec je obvykle uplakanejší ako prvorodený." 
Neviem síce o čom článok bol, ale tieto slová ma presvedčili o tom, že Ošo ostane jedináčikom. Neviem, a ani si nechcem predstaviť, že dokáže byť niekto uplakanejší ako môj poklad. 

Herci sme ale dobrí


A nech sa dieťa snaží ako chce, ani skokmi, ani tancom nás neprinúti otvoriť oči. Keď zistí, že tlakom to nepôjde, sadne si na posteľ a začne viesť ťažkú, filozofickú debatu:


"Mama, tata, hav hav, není, daj, bum bum, brrrrrr, chrrrr, hajiiiii, prrrr, pššššš, papapa, nonono!"

Pozn. Pre tých čo nerozumejú, tu je voľný preklad:
"Drahí rodičia. Zožeňte mi psa a budete mať pokoj. Nechám vás vyspať a budem sa s ním hrať "Bum bum na bubon". A ak bude chcieť piškať, pôjdem s ním vonku. No tak čo?"

Cez malú štrbinku medzi viečkami sledujem jeho vážnu rozpravu o domácom maznáčikovi a mám čo robiť aby som nevybuchla. 


Víťaz berie všetko


Teraz už ide o všetko. Kto sa prví prezradí, a dá najavo že je hore, vyhráva to právo "hlavného nočného animátora", a porazený si môže spokojne "buvinkať" ďalej. Alebo, aspoň si lebediť v perinách :-). 
Zísť z postele a ísť sa hrať o polnoci, to teda nie je bohviečo. Nikomu sa nechce. A tak sa teda tvárime ako mŕtve chrobáky a necháme dieťa, nech sa baví samo...


Keď akurát nie som v delta vlnách, neznamená to, že budem s dieťaťom pobehovať v noci po byte a robiť dvadsaťkrát za sebou
  Kolo, kolo mlynské
či presviedčať ročné dieťa, že polnoc nie je práve najlepší čas na flautový koncert v d-dur. Susedia by z našej kultúrnej vložky určite veľkú radosť nemali. Myslím, že naše denné soirée je už cez čiaru :-).

Mesiac čo mesiac


Prečo moje dieťa musí byť v tomto práve po mne? Deň pred, počas a deň po splne má toľko energie ako zajačik Duracell, a nespí :-(.

A s ním nikto.
Ani rodičia.
Ani susedia.
  
Energia, ktorá trvá a trvá a trvá...:-)
Zdroj foto

A tak, obaja predstierajúc spánok čakáme, kedy na naše malé zlatíčko padne únava. Vydrží neuveriteľné dve hodiny. 

Neúnavne pokračuje v hopkaní po rodičoch v snahe vyvolať záujem. Pichá nám do očí, čistí uši (ak máte dieťa, nepotrebujete vatové tyčinky), ťahá vlasy (teda mne, tata sa prezieravo strihá na milimetrový účes, začínam nad tým vážne rozmýšľať aj ja), vyťahuje šušne z nosa, púšťa kolotoč nad postieľkou (paleta je pestrá)...:-) 

Už keď po dlhých hodinách počujem, že sa drží postieľky, kyvoce sa zo strany na stranu a mrmká si:

"Hommmmba, hommmmba..."

vyhrniem si tričko a vytasím svoje tajné, veľké uspávacie zbrane. Bogárik sa napojí na moju hruď a pomaličky sa nechá riečkou snov odplaviť na lúčku, kde veselo pobehuje so svojím psím kamarátom :-).


Haleluja


Keď konečne počujeme spokojné odfukovanie malého, začne sa tichý boj o to, kto prvý dobehne na záchod. Dve hodiny bubnovania po bruchu zobudí náš močový mechúr dozaista.

A potom si konečne spokojne ľahneme a snažíme sa zaspať. A hádaj čo...
Ono to nejde. 
Spln je spln.

"Takovejch hodin a člověk čumákuje do tmy!"



Tak svorne, romanticky zízame do okna, kde aj cez stiahnuté žalúzie cítime to obrovské, pulzujúce svetlo. Smutne vzdycháme za našim melatonínom, ktorý sa nie a nie vytvoriť, kým náš malý spokojne odfukuje do môjho prsníka :-). 
A v duchu vyjeme na nepríjemný, ale cez to krásny mesiac :-).


Zdroj foto


Prečo?????


Kedysi som kdesi čítala, že nespavosť počas splnu je pozostatok z doby minulej. Naši predkovia počas neho nespali, a jeho svetlo využívali na lov. 
No to je výborné, ale čo ja, sťaby vegetariánka, s tým mám? Ja sa chcem a potrebujem vyspať. 
Nech si lovia iní, ja chcem spať :-(.  

No maximálne môžem skočiť na bylinky do lesa. Vraj nazbierané o polnoci počas splnu majú väčšiu moc :-). 


Ale inak kráááásny pohľad :-)
Zdroj foto

Ale komu sa chce trepať v noci do lesa? 

Mne nech celý mesiac vylezie na chrbát.

Citát na záver:


"Na dosiahnutie cieľa je potrebné snívať. Takže sa na všetko vykašlite a bežte spať."

                                               Anonym

Komentáre

  1. Uč se .......budeš pánom ........to poznáš nie?
    kedysi boli šaty na doma a kostolné, potom už bola garderoba - do práce a na volný čas .....teraz outfit :(

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja radšej budem spiatočníkom. Kým to nepotrebujem budú to "handry čo mám na sebe" :-).

      Odstrániť
  2. Páni, no to máte veselo. Nadomnou má izbu jeden dvojročný sused ktorý má asi podobný problém. To vtedy asi nespí celá stupačka. Takto kontaktne ti to ale nezávidím, ale máte vtipne premyslenú taktiku "mŕtvy chrobák" ktorá ma pobavila. Zo mňa by bol asi docela zlý lovec, spln-nespln , zatiaľ sa mi často nestáva že by ma to rušilo v spaní (pokiaľ si zatiahnem žalúzie a nenájde si úzku štrbinku priamo do mojich očí) .

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No to teda hej. Ale čo počúvam kámošky, nemajú podobný problém. Očividne moje dieťa získalo i moje gény. Je pravda, že i ja mám počas splnu podobné problémy so zaspatím, a môžeme mať i žalúzie zatiahnuté, jednoducho kopec hodín a človek čumí do tmy bez možnosti spánku. Nevadí, ešteže môžeme písať počas týchto bezsenných nocí. No a zo mňa by snáď asi nebol žiadny lovec, keďže ja nie som schopná ani ochotná iba len pavúčika zabiť. Ja milujem zvery, ja by som skôr bola poľnohospodár. A počas splnu by som chodila vyplievať petržlen :-))). Ale keď ja radšej spím.
      ďakujem za komentár

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Za každý komentár, pochvalu, pokarhanie i konštruktívnu kritiku ďakujem

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Diagnóza: Molusky - to asi nebudú kiahne

Diagnóza: Tetania - novodobý problém mladých

To nevymyslíš, to je naša realita